Wednesday, December 28, 2011

Ketam Masak Lemak

menu hari ini ialah KETAM MASAK LEMAK CILI API

hehehe

bahan2nyer:

bawang besar 2 ulas, serai 3 batang, daun kunyit sehelai, bawang putih 2 ulas, cili api ikot suker kome la..

ketam sekilo lebih sket.. ader dalam 7 ekor..

disebabkan aku tak gunakan ajinomoto, so aku guna kiub tanpa MSG.. kalo ader MSG, watper aku guna kiub.. bek guna aji kan.. hehehe

ala lupa nk snap santan. aku guna santan kotak cap m&s. aku tak suka guna yg ori sebab ader kolestrol...

masukkan sumer bahan2 kering tadi kat dalam blender...

tada.. ni lepas di blend...


masukkan dalam piuk.. sebelum tu letak sket serbuk kunyit...


terus masukkan ketam.. gaul2 ketam tu sampai sebati.. kira tgk ketam tu da merah2 la...

then masukkan la santan.. takyah lama2... aku letak 2 biji telur yang dah dipukul. masukkan dan kacau.. pastu masukkan la garam, n 2 kiub ikan bilis... gaul rata.. sampai rasa2 da masak la


jeng jeng.... da masak...... sodap... (alahai puji diri la plak... )

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...