Wednesday, April 28, 2010

Megi Kering

pepagi bangun masuk dapur sat...
ingat nak wat breakfast lah...

turun bawah, pk pk ape la aku nak masak...
hurmmm megi kering lah...
so keletung keletang..
tgk dalam freezer, popia ngan samosa ade lagi..
hah ape lagi.. goreng lah...

ok kita wat resepi megi kering cara aku ye...

memula boil air agak2 la utk masak mee megi tu...
aku masukkan ayam isi utk rencah mee aku ni...
agak2 ayam tu dah masak, angkat...
pastu masukkan megi tu...
agak2 lembut mee tu, angkat...
kalo nak sayur, masuk la skali ye...
tadi stok sayur takde.. so tak masuk lah...

tos kan mee tu...
campur kan mee, ayam, sayur serta apa2 rencah yang korang suke...
utk perasa dia, aku guna sos tiram, kicap, myk bijan.. tats it...
takyah boh bahan perasa megi tu ye...
gaul rata ye....

pastu siap lah...
meh layan gambar..


nampak cam tak cantik sebab takde kaler2.. sebab tu aku suke letak carrot ke, capsicum ke.. kaler penting kot dalam presentation makanan kita...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...